mandag 19. oktober 2009

Topp helg!

Denne helgen har jeg lekt med to av mine beste venninner; Kenda og Luca.

På lørdag tok mor meg med til Kollevåg og der ventet Kenda med Elisabeth og Per.
Det var på tide vi fikk herje litt sammen igjen, for det var så lenge siden sist at hun hadde forandret lukt!
Mor snakket noe om løpetid, men jeg syns hun løper hele tiden, jeg.
I alle fall når hun er med meg.....

Vi hadde oss en kjempefin tur rundt på hele friluftsområdet, og vi hadde det nesten helt for oss selv. :-)
På den ytterste stranden, den menneskene kaller nudiststranden fikk jeg meg en liten overraskelse;
Per hadde noen godbiter som han la helt ytterst på stupebrettet og sulten som jeg er måtte jeg skynde meg ut for å hente den før Kenda.
Men jeg tror kanskje jeg skulle ha ventet til Per hadde kommet inn igjen på land,for det var ikke plass til oss begge, og jeg havnet plutselig i sjøen over en meter under stupebrettet!
Og jeg var helt under med hodet, så mor ble litt engstelig for meg.
Men som den trygge, avbalanserte hunden jeg er, svømte jeg bare rolig mot stranden og skyndte meg opp for å se om godbiten jeg hadde bommet på var der fremdeles.... :-)

Resten av turen koste vi oss uten noen flere uventede sprell, bare de vanlige sprellene som Kenda og jeg har når vi er sammen.


Søndag var det Luca som inviterte oss til å sjekke ut hennes turterreng, så vi troppet opp på tunet hennes for å være med på tur.

Vi begynte med bånd på og jeg måtte hale og dra litt i det så far fikk opp tempoet. Jeg ville jo være først uansett hvor vi skulle...
Etter et par minutter slapp de oss endelig løs i skogen og fra da av var det full fart!
Vi skulle opp på tre små fjelltopper i løpet av runden og de tobeinte mente faktisk at vi skulle stoppe og skrive noe i sånne bøker på alle tre toppene.
Skulle tro vi skulle bli forfattere eller noe sånt, ikke gå tur i skogen.

Det var en kjempefin tur med godt selskap og masse herjing, og når vi kom hjem igjen til Luca fikk vi tørrfisk og hadde godbitjakt i hagen.
Snakk om flott helg med venninnene mine!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar