lørdag 6. april 2013

Mmmm, nå er jeg blitt mamma igjen!

Ni vakre små nurk ligger og dier og jeg kjenner at roen kommer tilbake.
I går ble en veldig slitsom dag og natten enda verre. Det er ikke bare-bare å få ut så mange små. Det tar sin tid, og så skal en mamma passe på både de som er kommet ut og de som ikke er det. Men som den fantastiske mammaen jeg er, så klarte jeg det. (Med bittelitt hjelp av mor, far, ungene og ikke minst naboen Shona, som er kjempeflink til å roe ned mor når hun blir stresset).

Jeg er glad den delen er over, det var godt å få kroppen min for meg selv igjen.
Jeg er også litt glad for at det ikke var et helt dusin inni der, for når jeg hadde fått ut de 8 første, så var jeg for sliten til å jobbe ut den neste valpen når hun hadde satt seg fast. Så da måtte vi til veterinæren og få litt hjelp. Hun som hadde satt seg fast, klarte seg dessverre ikke, selv om jeg vasket og vasket på henne når hun endelig kom ut....
Men vi fikk vite hvor mange som var igjen inni der og det var en flott gutt og han kom seg fint ut på egen hånd og spiste godt når jeg hadde fått vasket ham.
(Forresten så tror jeg at mor, far og de andre i "tellekorpset" når jeg var på røntgen, må få seg briller så de ser ordentlig. De må jo ha sett dobbelt på noen, he he)


Når vi kom hjem igjen, hadde "søster" Tonje-Elin vasket og ryddet i valpekassen min og Troja hadde stått opp igjen fra mulkingen sin i buret, så da var det veldig deilig å kunne legge seg i kassen, la valpene die og roen senke seg....
Så nå skal jeg kose meg masse med de små, og forhåpentligvis får jeg samme service med mat og drikke på sengen slik som sist.
Vi snakkes om en stund, alle sammen. Imens kan dere nyte noen bilder av de skjønne små.

Kela -nybakt mamma igjen


Herlige valpeører

Troja hilser på en lillesøster...

Troja lurer litt på hvorfor alle disse små henger fast på hennes mamma

Maaat


2 kommentarer:

  1. Helt fantastiske søte små! Og FOR en flink og snill mamma. At Troja får komme helt bort også da, det er jo supert! :-) Gratulerer så masse med de herlige små nurkene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. :-) Ja, Kela er virkelig en god og trygg mamma. :-)

      Slett