søndag 5. mai 2013

Endelig litt fred og ro...

Hallaien, Troja barking:-)


Endelig har de 9 småtrollene blitt rolige i valpekassen og mor hviler de såre tattene sine. Da ser jeg muligheten til å slenge ut noen signaler til den store verden der ute!!!

Det er jammen slitsomt å være exstra-mamma for ni piraiaer! Ja tenk, de små søte pipe-dyrene har fått noen kvasse små barberblader både oppe og nede i munnene sine!!
Mamma er ikke like engasjert når det gjelder ammingen lenger......sier at det er ikke er lov å leke med puppene, for det gjør for vondt. Det er ikke akkurat behagelig, det har jeg merket.
Men siden det ikke er så ofte JEG får lov til å die kidsa, tåler jeg ganske mye mer.
Ikke at mamma bryr seg, men matmor og de andre to-fotingene lar meg ikke fore småttisene til de er ferdige. Urettferdig!!! Ja det er det. URETTFERDIG!! Jeg har jo nesten like mye melk som sjefstispen! 

Nok om det. Tror at folka her er lei av å gå på turer. Har jo nesten ikke vært på tur på en måned! Hmm, det kan forresten ha en sammenheng med disse små-tassene. Lurer på om det mulig å ta dem med oss på tur....

Kjedelig har det iallefall vært. Disse krapylene sover jo mer enn mutteren på sommerferie jo! Men det ser ut som om de er litt lekelysten nå. Spesielt en som har rosa halsbånd og kalles for Missy. Hun kan jeg slenge rundt, bite og bokse litt med, uten at hun gir opp. Kanskje hun er til meg???Trenger en å leke med, de andre er ikke såååå gøy.

Mye rare folk som jeg ikke har luktet før, kommer også innom for tiden. De hilser høflig på mor og meg, men deretter har de kun ett salig blikk på beibisene til mor. Hadde ikke mat-mor sørget for kaffe og kaker til disse gjestene, tror jeg kanskje at spjælingene hadde blitt menneskefor!!?

Vrafff, fra X-treme bekymret Troja.
Kela inspiserer om Troja gjør det riktig.
Troja og noen av småsøsknene
        

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar