torsdag 12. mai 2016

Store nyheter, folkens!

Litt størrelsesforskjell på mor og barn 
Nå er det noen dager siden jeg har skrevet noe innpå her, og jeg vet dere har savnet mine betraktninger på verden men jeg har vært så opptatt de siste dagene.
Grunnen til at jeg ikke har skrevet noe er at jeg er blitt MAMMMA!


Jeg skal ta det fra begynnelsen.
Torsdag 5. mai følte jeg meg litt rar i kroppen og mor var ivrig med den der pipete pinnen som hun puttet inn bak støtt og stadig. (Skulle ikke tro hun hadde fått klar melding om at det ikke var greit å dytte den inn i rumpen min til alle døgnets tider!)

Hele dagen gikk mor og far og ventet på noe, men det brydde ikke jeg meg noe særlig om for jeg hadde mer enn nok med å finne ut hva som foregikk inni kroppen min.
Seint på kvelden begynte jeg å få noen krampelignende greier i magen og jeg regnet med at det var den der "svenskeparasitten" som endelig var på vei ut. Puh, det var på tide, den var begynt å bli veldig tung å bære på.

Mor skjønte heldigvis at jeg ikke var i form så hun var med meg hele tiden. Hun strøk på meg og passet på at jeg hadde det så bra som mulig. Hun kokte suppe til meg som jeg fikk servert i den nye sengen min.
Hun fulgte meg til og med ut i hagen hver gang jeg skulle på do! Jeg tenkte det var fordi hun skulle fange parasitten hvis den skulle komme ut mens jeg var ute.

Dette foregikk halve natten uten at noe skjedde, men når kl var 05:08 kom det plutselig noe ut bak og jeg ble så overrasket at jeg ga fra meg et lite hyl!

Mor løftet det frem til meg så jeg fikk se hva det var og gjett hva? Det var en valp! En bitteliten, nydelig liten sak som jeg bare måtte vaske med en gang!
Og da gikk det opp for meg at disse tobeinte faktisk har litt peiling av og til og at magen min var full av valper og ikke noe parasitt! Men litt svensk er de i hvertfall, så litt rett hadde jeg også. (Jeg lurer på om noen har fortalt Kiiro at han er blitt pappa?)
Når den første valpen var kommet ut gikk det bare noen minutter før valp nummer to kom og jeg fikk en ny liten skatt å vaske...og sånn gikk det til jeg 5 timer senere hadde 11 små nydelige valper liggende å die.





Det var veldig godt at jeg hadde mor og Tonje-Elin (og en liten stund far) med meg hele tiden, for det var mye å holde styr på.
Valpene kom jo ut bak og jeg måtte jo få dem fram så jeg kunne vaske dem, men det er ikke lett å få til når jeg måtte ligge noenlunde i ro fordi jeg hadde valper som skulle mates samtidig. Bare prøv selv dere!
Da var det godt å ha de tobeinte som hjalp meg sånn at jeg slapp å bevege meg så mye.
Så jeg kunne ligge i ro og bare få "servert" valp etter valp som skulle vaskes før mor og Tonje-Elin hjalp dem til å finne en pupp så de kunne spise! Jaggu godt jeg har mange pupper!

Hjertevenner


Siden har både dag og natt gått med til å mate og vaske de små. Det er så vidt jeg får tid til å spise litt selv, for ikke å snakke om tid til å gå på do!!
Maten blir selvsagt servert på sengen (eller valpekassen som jeg nå har skjønt det heter), men jeg må fremdeles ut for å gå på do,og da må jeg jo gå fra de små i flere minutter...hmm, ikke bra!

Det blir nok ganske travelt her en stund fremover, men jeg skal prøve å oppdatere dere innimellom.

Slafs fra Prinsesse Troja,
nå muligens Dronning og garantert mamma!


Sånn kan man også sove...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar