tirsdag 26. februar 2013

En mors jobb tar aldri slutt...



Velfortjent hvil

Beklager at jeg ikke har vært innpå her på en stund.
Jeg har rett og slett ikke hatt tid fordi jeg har vært opptatt med å holde styr på 3 av ungene mine.
Max og Zelda har vært hjemme på besøk i noen dager mens de matmoren og matfaren har vært en eller annen plass og fått seg en tobeint baby. En veldig søt liten baby selv om hun er tobeint, må jeg innrømme :-)

Så jeg har hatt noen hektiske dager. Det er nemlig ikke så lett å holde styr på tre tenåringer!
De to som bor i kjelleren til vanlig blir jo helt hyper når de får løpe fritt i hagen her, og herjer hele tiden når vi er ute.
Og tror du ikke de drar med seg Troja i herjingen også???
Jeg som trodde jeg var ferdig å oppdra henne til en rolig og avbalansert RR-dame.
Så jeg har slitt hardt med å få de til å forstå at når det er sol og varmt ute, skal en verdig RR ligge flat ut i solen og lade.
De skjønte det innimellom, men så tror jeg de fikk litt "overload" og måtte få ut litt overskuddsenergi...og da var det på 'an igjen.

Men en vordende mamma må jo ha sin skjønnhetssøvn så jeg lot dem bare herje noen ganger, så lenge de lot meg være i fred...de er jo tross alt ungdommer.
Det blir vel fornuftige, "energieffektive" RR'er av dem til slutt...

Siden de var umulig å fange på bilder ute disse dagene, (p.g.a. at de aldri var i ro, selvfølgelig), har mor bare bilder fra når de ligger på lading inne. Men IKKE tro at de har vært så stille og rolige hele tiden...



Troja, Max og Zelda på lading!

Jeg må jo innrømme at det er koselig å få ungene på besøk også, det er ikke bare styr.
Jeg er jo veldig stolt over at de har utviklet seg til å bli flotte, omgjengelige og friske RR'er.
Max er en gutt med ekstra tydelig kroppsspråk, bare sjekk ut disse bildene:
Max sjekker om det er noe mat tilgjengelig på kjøkkenet...
Når Max mente det var på tide med en tur, hentet han båndet.  Veldig tydelig språk med andre ord...



Go'ungene 
Mor og far mener at jeg egentlig ikke trenger å bry meg om hva ungene mine driver med, og at det er de som  har ansvaret her i huset. Men alvorlig talt; da blir det jo aldri ro og fred her!
Men litt ros skal de ha. Far prøvde å slite de unge ut på sykkelturer slik at jeg skulle få litt fred, og jeg fikk sove på mors og fars rom om nettene. De tobeinte har jeg i alle fall klart å oppdra litt :-)
Gjeesp fra Kela

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar