søndag 3. mars 2013

Hallo! Troja her...

I dag har jeg vært på utflukt uten mamma Kela.


Mor, Tonje-Elin og Ruben tok meg med i bilen sammen med tøyburet mitt, sammenleggbare stoler, sekken min med det fine båndet og vannskålen min.
Da visste jeg at vi skulle noe spesielt!

Og jeg fikk rett! Vi skulle på utstilling igjen....hmm, jeg er ikke så veldig glad i akkurat det.
Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal løpe rundt og rundt i en liten ring og så stille meg opp og se pen ut bare for at en mann (eller dame) som jeg ikke kjenner skal se på meg, ta på meg og sjekke tennene mine.
Og alt sammen med en flokk andre hunder som jeg mye heller ville ha lekt med på tur i skogen eller på en stooor mark. Jeg er helt sikker på at de andre hundene mener det samme!

Det er ikke engang mor som løper rundt med meg, det er en dame som heter Anja som er "handleren" min.
Jeg har skjønt såpass at de tobeinte gjerne vil at jeg skal gjøre disse meningsløse tingene, for Anja forer meg med massse kjøttboller og sier "brrra!" og "flink jente" når jeg gjør som de vil. (Hun er veldig snill, ikke gniten på kjøttbollene i det hele tatt altså.)
Troja og Anja
I dag var jeg visst veldig flink for jeg fikk noe som heter ck og kom på 3. plass av alle tispene.
Mor ble i alle fall veldig glad og sa at det visst var håp for meg også!
Maken til frekkhet!
Akkurat som om jeg er håpløs??? Bare fordi jeg syns det ikke er noe poeng å løpe på kommando på glatt underlag inne?!? Hmmf! Håpløs kan hun være selv, hun som ikke engang kommer seg inn i den der "løperingen".

Dessuten er mamma Kela mye mer håpløs enn meg, for hun er blitt alt for tjukk til å løpe rundt og rundt sånn!
Og hun er like masete og sytete på mor og far som sist jeg var innpå her og tastet. Men hun kjefter ikke så mye på meg for tiden, så nå er jeg begynt å erte henne litt igjen.
Jeg setter meg på henne når hun ligger på den beste soveplassen, og når hun knurrer litt til meg bare sniker jeg meg ned helt inntil henne og skubber henne litt etter litt bort fra go'plassen. Så lenge jeg ikke ser på henne tror jeg ikke hun merker noenting, he he.
(Jeg tror kanskje at hun egentlig ikke kan se meg når jeg ikke ser på henne...)
Fiiine Troja
Men tilbake til dagens hendelser. Bildene av meg og handleren min ble tatt for at dere kan få se hvor flott jeg er! Så bare nyt dem, ikke mye håpløst her nei!

Vroff fra Troja










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar