søndag 8. september 2019

Valpekassen har kommet i hus. (Eller "ikkefredkassen"?)

Sjallabais Tofotinger.

Dronning Troja her.


Long time no see, som det sies her i huset.
Her har det skjedd mye for oss i hundehuset. Fatter`n har snekret sammen det som jeg kaller "Ikkefredkassen". Sist jeg var inne i en slik, datt det ut 11 små-djevler av enden min!!
Denne kassen skal iallefall ikke jeg krølle meg sammen oppi igjen, klok av skade som de sier. Dette skal ikke jeg lures til enda en gang.
Det får da være måte på hva gamle damer må finne seg i.
Men den ser jo veldig behagelig ut da. NEI, nå må jeg skjerpe meg.
Forresten er datteren min Cala blitt smellfeit.
Eter som en villvette og Mor og Far mater henne mer enn meg. Jeg som er sjølvaste Dronningen her. Rett og slett dårlig gjort er det. Men hevnen er søt.
Plassen i "ikkefredkassen" skal jeg rett og slett overlate til den blonde godtroende, frekke jentungen min......
Det jeg ikke forstår helt er at det ser ut som om tobeiningene mine inviterer henne inn i dette ufredens snekkerverk.

 Nok om det.

Det er ikke mye trim å få her for tiden. Mor og far sier at det er litt skummelt der ute. Flere av mine medsøstre og brødre har blitt kjempesyke. Ikke engang vet`n vet hvorfor. Så vokt dere vel.
Her er det stort sett Caos som vokter. Snill gutt, men litt dum. Tror at, når det er bosstømming og spannene ruller forbi, skal det jages.
Ahhgh, nå henger blondinen med blikket og vil gjerne bjeffe litt innpå her hun også. Ettersom hun skal bli plaget med nevnte kasseplage, tenker jeg hun skal få ule litt hun også.
Jeg må bare si at jeg husker jo at mamma Kela hadde også tilholdssted i denne da jeg fikk være amme for mine halvsøsken.
Det hadde egentlig vært litt koselig å gjenta det. Håper egentlig det.


Jada masa. Nå VIL lille jenta (lille!HAHA) boffe litt hun også.
OK,OK du skal få slippe til.
På gjenlyd, bjeff fra
Dronning Troja





Endelig lot mutter`n slipp på tastene.
Utrolig at den gamle skrotten fremdeles kan skrive. Skjelven er hun og lange klør har hun også.
Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke liker å klippe dem. Det er jo bare å legge seg ned på siden og motta godbitene som hagler, når man er rolig vel og merke.
Det kan jo hende at hun bare er svært forfengelig.
Hva blir det neste? Nytt halsbånd med bling? Hehe, hun er jo en skrullete gemlis. Sier at far og mor sin flotte hjemmelagede seng til meg er en bråkekasse? Phø, den er jo helt stille jo!

Mutter`n er jo blitt helt skjør mellom ørene. Ikke rart hun lar meg spise maten hennes av og til.
Skulle forresten bare mangle. Skal jeg holde den flotte fasongen jeg har fått nå, trenger jeg alt jeg kan få fatt i. Far glemte forresten en godteripose igjen på stuebordet i går kveld. Det ble en ypperlig frokost. Neste gang kan han godt la det være litt igjen til meg. Posen var god den, men ikke særlig mettende tom
.
Oops, der kom den fryktelige magen min i bevegelse igjen. Tror jeg må en tur til min spesielle venninne, veterinæren Helen. Hun kan sikkert finne ut hva som plager magen min.
Flink dame, forrige gang jeg var hos henne var det jo dette klisset da, men det er hun vel ferdig med..

Tror helt sikkert at magen ikke får nok mat. Men det er noen rare bevegelser der nede som jeg ikke liker helt. Buler og bumper som kommer ut og beveger seg rundt omkring.
Gjeeesp. Oi, beklager altså. Jeg er så trøtt for tiden.
Nå orker jeg ikke å klynke mer til dere.
God natt alle sammen.

Boff fra
Cala (alias Tjukkebolla fremdeles)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar